I Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Wyszkowie

Kategoria:
Autor: Żelazna - Łysik Iwona | Kategoria: Uroczystości i wydarzenia | Data: 2017-10-17
Nadmorskie przygody klasy 3A
Mimo, że wakacyjny klimat dawno odszedł w zapomnienie, to my, uczniowie klasy 3A postanowiliśmy rozpocząć nowy rok szkolny wyjazdem do Gdańska. 3 października nasza 21-osobowa grupa ruszyła w drogę. Wtajemniczeni wiedzą, że trasa nie należała do najłatwiejszych, przez co pokonanie jej zajęło nam aż 8 godzin. Mimo to dobre nastroje nie opuszczały nas przez całe trzy dni. Galeria zdjęć
Po ekstremalnej podróży dotarliśmy do Muzeum Narodowego w Gdańsku. Mieliśmy okazję na żywo zobaczyć znany wszystkim uczniom LO tryptyk Hansa Memlinga pt. ,,Sąd Ostateczny”. Uczestniczyliśmy w lekcji, która przybliżyła nam genezę obrazu i jego symbolikę, co było świetną powtórką do matury. Drugim punktem naszej wycieczki był Teatr Szekspirowski. Z przyjemnością zwiedziliśmy ten obiekt, a pan przewodnik w przystępnej formie przedstawił nam historię teatru i jego współczesne funkcjonowanie. Przesyceni doświadczeniem sztuki i kultury pojechaliśmy do miejsca noclegu, którym był zajazd „Zaścianek” w Chwaszczynie. Brak zasięgu i bliskość natury sprzyjały integracji. Po obiadokolacji podsumowaliśmy wspólnie pierwszy dzień naszej wyprawy zaplanowaliśmy kolejne.
Dzień drugi rozpoczął się dość wcześnie. Zgodnie z planem wybraliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach. Tym razem była to powtórka z historii i WOS-u. Pierwszy wykład dotyczył mowy nienawiści, a drugi historii strajku sierpniowego. Mieliśmy okazję zobaczyć także wystawę poświęconą Stoczni Gdańskiej. Czas wolny, który mieliśmy do dyspozycji po wizycie w ECS, minął nam nieubłaganie, gdyż kolejnym punktem naszego planu był Dwór Artusa. Pan przewodnik opowiedział nam o tym niezwykłym miejscu, które niegdyś było ośrodkiem życia towarzyskiego, później giełdą, zaś dziś stanowi oddział Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. Następnie zwiedziliśmy Bazylikę Mariacką w Gdańsku i weszliśmy na wieżę widokową. Przed obiadokolacją udaliśmy się jeszcze do Sopotu, gdzie przespacerowaliśmy się wzdłuż Monciaka i mogliśmy zrobić pamiątkowe zdjęcia na tle malowniczego morza podczas przechadzki po molo. Obiadokolacja w Chwaszczynie zniknęła ze stołów w mgnieniu oka, gdyż każdy z nas nie mógł doczekać się niespodzianki, którą przygotowali dla nas opiekunowie. Do ostatniej chwili trzymali nas w niepewności. Dopiero na miejscu okazało się, że czeka nas moc zagadek w Quest Roomie. Zostaliśmy podzieleni na grupy i mimo trudności wszyscy wydostaliśmy się z pokojów zagadek. Rywalizacja była niezwykle zacięta, ponieważ wychowawczyni przygotowała dla zwycięzców atrakcyjną nagrodę. Rozemocjonowani wróciliśmy do „Zaścianka”, jednak to nie był jeszcze koniec naszej przygody.
Trzeciego i ostatniego dnia wybraliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej. Zobaczyliśmy i poznaliśmy historię Poczty Polskiej w Gdańsku, po czym weszliśmy do muzeum. Było to miejsce, które zostanie w pamięci wielu z nas, nawet tym, którzy nie interesują się historią. Po czterech godzinach spędzonych w wojennym klimacie udaliśmy się na obiad, po czym wyruszyliśmy w stronę Wyszkowa.
I choć częściej niż promienie słońca towarzyszył nam wiatr i deszcz, to myśl o tym, że to nasz ostatni wspólny wyjazd sprawiała, że robiło nam się cieplej na sercu. Wycieczka poza dużą dawką wiedzy dala nam także możliwość spędzenia wspólnie niezapomnianych chwil.

Klaudia Polak, Anna Puchalska z kl. 3A
[Galeria zdjęć] [Powrót do aktualności >>]

© I Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Wyszkowie. Wszelkie prawa zastrzeżone. 2005-2016 r.