I Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Wyszkowie

Kategoria:
Autor: Chaciński Wojciech | Kategoria: Uroczystości i wydarzenia | Data: 2019-03-19
Relacja z warsztatów językowych w Anglii, marzec 2019
W dniach 11-16 marca 2019 r. grupa uczniów z klas pierwszych i drugich naszego liceum wyjechała na wycieczkę do Anglii. Trasa wiodła przez Niemcy, Holandię, Belgię i Francję, gdzie nad ranem wsiedliśmy na prom do Dover. Stamtąd udaliśmy się prosto do Londynu, który odwiedziliśmy także w kolejnych dniach. Galeria zdjęć
W stolicy odbyliśmy pielgrzymkę do najbardziej popularnych atrakcji turystycznych, takich jak Buckingham Palace, Trafalgar Square czy słynne muzeum figur woskowych Madame Tussauds. Spacerowaliśmy zarówno po tych najbardziej klimatycznych dzielnicach - Soho, Covent Garden, jak i tych najbardziej ruchliwych, tj. China Town czy City. Podziwialiśmy miasto z kapsuł London Eye i podczas rejsu po Tamizie. Odwiedziliśmy Greenwich i Muzeum Morskie, a w The National Gallery mieliśmy okazję zobaczyć dzieła van Gogha i Moneta. Pojechaliśmy również do Leeds Castle, gdzie pomimo wietrznej pogody przechadzaliśmy się po przepięknych ogrodach, a w Cambridge odwiedziliśmy jeden z najlepszych uniwersytetów na świecie. Duże wrażenie wywarło na nas miasto Canterbury z jego przepiękną katedrą – najważniejszą świątynią Kościoła anglikańskiego.

Mieszkaliśmy u londyńskich rodzin, które zapewniły nam jedzenie, miejsce do spania i niezwykle miłą atmosferę. Aż trudno było się rozstać z naszymi gospodarzami w piątek, kiedy przyszedł czas na powrót do domu.

Przy całym tym ogromie wrażeń i zajęć nie zabrakło miejsca na naukę języka. Nasz przewodnik proponował nam najróżniejsze zadania do wykonania, dzięki którym mogliśmy użyć angielskiego w praktyce, np. wywiady ze studentami w Cambridge, selfie z londyńskim artystą, a nawet śpiewanie na ulicy. Ponadto odwiedzaliśmy sklepy i restauracje, w których ćwiczyliśmy nabyte w szkole umiejętności, nie wspominając już o naszych anglojęzycznych gospodarzach, z którymi z przyjemnością rozmawialiśmy po powrocie z wojaży.

Podsumowując, był to bardzo udany wyjazd. Wiele się nauczyliśmy, nie tylko w zakresie języka, ale też historii, kultury, a nawet zwyczajnej samodzielności i samowystarczalności - dwudziestoczterogodzinna podróż autokarem jest jednak pewnym wyzwaniem. Mamy jednak co wspominać i myślę, że niejedna osoba wybierze się na wycieczkę także za rok.

Tekst: Wiktoria Łaszczewska, klasa Ia
Zdjęcia: Pan Krzysztof Owczarek – pilot wycieczki
[Galeria zdjęć] [Powrót do aktualności >>]

© I Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Wyszkowie. Wszelkie prawa zastrzeżone. 2005-2016 r.