W dniach 4-7 czerwca klasy 3A i 2G wraz z nauczycielkami - panią Marzeną Delugą, panią Bożeną Delugą-Jachną i panią Agnieszką Bajkowską – wzięły udział w wycieczce do Wrocłwia, Pragi i Skalnego Miasta. Naszym pierwszym celem było ZOO we Wrocławiu, gdzie naszą uwagę zwróciło przede wszystkim nowoczesne Afrykarium z egzotyczną morską fauną. Po południu czekała nas jeszcze podróż do Karpacza, czyli miejsca noclegowego z widokiem na Śnieżkę. Po obiadokolacji przygotowywaliśmy się na intensywny dzień w Pradze. Rano, bez problemu przekroczyliśmy granicę i po trzech godzinach znaleźliśmy się w stolicy Czech. Tam zwiedziliśmy Plac Wacława, Zamek Praski, Most Karola, przez który przeszliśmy na Małą Stranę, Rynek Starego Miasta, gdzie zobaczyliśmy słynny Ratusz Staromiejski ze słynnym Orlojem oraz dwie katedry - św. Mikołaja i św. Wita. Po męczącym, ale satysfakcjonującym zwiedzaniu skierowaliśmy się  w stronę Karpacza. Trzeci dzień ponownie był dniem w CzechachJ Tym razem czekało na nas Skalne Miasto, które zachwyciło nas swoimi widokami. Spokojnym, trzygodzinnym spacerem zwiedziliśmy wszystko, co miała dla nas do zaoferowania natura, która po pożarze w Adrspach ukazała piękne formy skalne: wodospad, jeziorko, na którym mieliśmy okazję płynąć, oraz skalne labirynty. Był to już prawie wakacyjny odpoczynek od intelektualnego szkolnego wysiłku oraz bardzo ciekawe doświadczenie. W drodze powrotnej zobaczyliśmy dodatkowo unikatową świątynię Wang.  Czwarty dzień – niestety! –  wiązał się już z powrotem do domów. Na szczęście  w naszych planach było jeszcze zwiedzanie dawnego Breslau. Przeszliśmy wrocławską starówkę, idąc krasnalim szlakiem, zobaczyliśmy najważniejsze zabytki tego pięknego miasta: Ratusz, Plac Solny, budynki uniwersyteckie, Ossolineum  czy kamienice Jaś i Małgosia. Już w godzinach popołudniowych wsiedliśmy do autobusu, by pozostawić za sobą piękną część Polski i Czech, czekał nas powrót do Wyszkowa. Cztery dni wycieczki, gdy utrwaliliśmy poza murami szkoły wiedzę z historii, geografii, biologii a także literatury, minęły szybko, ale pozostaną w naszej pamięci na długoJ