W niedzielę, 4 czerwca, przyjechali do nas uczniowie ze szkoły partnerskiej w Aurich. Radość gościła wśród nas, ponieważ mogliśmy ponownie się spotkać.

W poniedziałek, po powitaniu przez dyrekcję szkoły, nasi koledzy z Niemiec mieli okazję zobaczyć jak wyglądają lekcje w polskiej szkole. Następnie graliśmy w gry planszowe i wymienialiśmy się wrażeniami z wymiany. Po przerwie obiadowej poszliśmy zwiedzać Wyszków, zobaczyliśmy między innymi kościół św. Idziego czy też obelisk Wazów. Wieczorem spędziliśmy czas razem w domach.

Następnego dnia, we wtorek 6 czerwca, pojechaliśmy do Warszawy. Na początku podeszliśmy pod kolumnę Zygmunta III Wazy, gdzie przywitał nas nasz przewodnik. Po kilku grupowych zdjęciach ruszyliśmy na zwiedzanie rynku oraz Krakowskiego Przedmieścia. Odwiedziliśmy wiele ciekawych i pięknych miejsc, które w połączeniu z informacjami od naszego przewodnika sprawiły, że czas minął nam bardzo szybko. Końcowym punktem naszego zwiedzania był grób nieznanego żołnierza, stamtąd ruszyliśmy do Pałacu Kultury, gdzie nasi przyjaciele z Niemiec mogli podziwiać panoramę Warszawy. Na zakończenie wycieczki odwiedziliśmy muzeum Fryderyka Chopina. Pod koniec dnia zmęczeni, ale szczęśliwi, wróciliśmy do Wyszkowa. W autokarze wymienialiśmy się wrażeniami z tego dnia i wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że był to bardzo interesujący i miło spędzony czas.

W środę pierwszym punktem programu była wizyta w drukarni Quad Winkowski, gdzie mogliśmy dowiedzieć się więcej o wykonywanej tam pracy. Mieliśmy okazję zobaczyć maszyny oraz wszystkie procesy drukowania. Każdy był pod wrażeniem, jak dużo maszyn i zaangażowania ze strony pracowników potrzeba, aby wydrukować np. książkę. Następnie pojechaliśmy do pięknego i historycznego miasta Pułtusk. Przewodnik oprowadził nas po mieście, w którym kiedyś zatrzymał się Napoleon. Na koniec naszej wycieczki płynęliśmy gondolami po Narwi. Byliśmy podekscytowani! Na pokładzie rozmawialiśmy, śpiewaliśmy, robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. To był naprawdę intensywny i ciekawy dzień.

W czwartek spędziliśmy czas w Deskurowie w parku linowym. Była to kolejna okazja, kiedy mogliśmy dłużej porozmawiać, poznać się jeszcze lepiej przy ognisku i w trakcie wspólnej zabawy.

W piątek pożegnaliśmy naszych kolegów i nasze koleżanki z Niemiec. Nasza przygoda dobiegła końca. Przygoda, która dała nam nowe doświadczenia. Na pamiątkę wizyty młodzieży ze szkoły w Aurich zasadziliśmy na dziedzińcu szkolnym drzewo, które będzie nam przypominać wspólnie spędzone chwile. Kto wie… może dzięki wymianie te nowe znajomości przerodzą się w długoletnią przyjaźń? Z wielką niecierpliwością czekamy na kolejną wymianę!!!