W dniach 6-11 października 2024 roku uczniowie klasy 2b, wraz z kolegami i koleżankami z klas 3, wyruszyli na długo oczekiwaną wycieczkę do Paryża – miasta, które od wieków fascynuje swoją historią, sztuką i niepowtarzalną atmosferą. W ciągu kilku intensywnych dni mieliśmy okazję zobaczyć najpiękniejsze zakątki stolicy Francji, doświadczyć jej codziennego życia oraz spędzić niezapomniane chwile w gronie rówieśników.

Nasza przygoda rozpoczęła się wcześnie rano, kiedy pełni entuzjazmu i energii wyruszyliśmy z Wyszkowa. Podróż przez Niemcy minęła nam w atmosferze rozmów i śmiechu, a im bliżej byliśmy Paryża, tym bardziej narastała ekscytacja.

Kiedy o poranku następnego dnia wjechaliśmy do miasta, od razu poczuliśmy jego wyjątkowy klimat. Na początek – Wieża Eiffla, symbol Paryża i jedno z najczęściej fotografowanych miejsc na świecie. Wjazd na sam szczyt zapewnił nam niesamowite widoki, a wielu z nas po raz pierwszy mogło podziwiać tak rozległą panoramę. Następnie czekał nas rejs po Sekwanie – spokojna podróż statkiem wzdłuż najważniejszych zabytków Paryża, gdzie mogliśmy zobaczyć miasto z perspektywy rzeki. Cały dzień przemieszczaliśmy się paryskim metrem, co dla wielu uczniów było niecodziennym, ale bardzo ciekawym doświadczeniem. Po pełnym wrażeń dniu wróciliśmy na nocleg, gotowi na kolejne przygody.

Kolejny dzień rozpoczął się od spaceru po Ogrodach Luksemburskich, zielonej oazie Paryża, pozwolił nam odpocząć i poczuć codzienne życie paryżan. Następnie, przechodząc obok Sorbony i wędrując przez Dzielnicę Łacińską, dotarliśmy do wyspy La Cité i majestatycznej Katedry Notre-Dame. Pomimo że wciąż trwa jej odbudowa, duch tego miejsca zrobił na nas ogromne wrażenie. Późnym popołudniem odwiedziliśmy Wersal – jeden z najpiękniejszych pałaców świata. Z przewodnikiem zwiedzaliśmy olśniewające komnaty. Wieczorem powróciliśmy do Paryża, gdzie podziwialiśmy Pola Elizejskie, a na koniec dnia powróciliśmy pod migoczącą w nocnym świetle Wieżę Eiffla– widok, który na długo pozostanie w naszej pamięci.

Następny dzień, choć deszczowy, nie osłabił naszego zapału do zwiedzania. Na Montmartre, w artystycznej dzielnicy Paryża, odwiedziliśmy słynny Plac du Tertre, gdzie malarze tworzą swoje dzieła na oczach przechodniów oraz Bazylikę Sacré-Cœur, górującą nad miastem. Deszcz nie przeszkodził nam w dalszym odkrywaniu – w Luwrze mieliśmy okazję zobaczyć jedne z najważniejszych dzieł sztuki, w tym Mona Lisę. Po tej dawce kultury udaliśmy się do Galerii Lafayette, która olśniewa nie tylko luksusowymi sklepami, ale również architekturą.

Jednym z najradośniejszych momentów całej wycieczki był nasz pobyt w Eurodisneylandzie. Cały ostatni dzień, spędziliśmy w parku rozrywki, gdzie czekały na nas niesamowite atrakcje, spotkania z ulubionymi postaciami z bajek i ekscytujące przejażdżki rollercoasterami. Wieczorem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.

Po całonocnej podróży przez Niemcy, dotarliśmy do Wyszkowa. Zmęczeni, ale pełni nowych doświadczeń i wspaniałych wspomnień, wróciliśmy do domów.

Wyjazd do Paryża dostarczył nam nie tylko niezapomnianych wspomnień, ale także zupełnie nowych doświadczeń. Każdy z nas znalazł coś dla siebie – od fascynujących spotkań z historią, przez zachwyty nad sztuką, aż po chwile beztroskiej zabawy w Disneylandzie. Dzięki wspólnemu odkrywaniu miasta, przeżyliśmy niezliczone przygody, które z pewnością zbliżyły nas jako grupę. Paryż nie tylko zachwycił nas swoją urodą, ale także pozostawił w nas chęć na więcej – więcej podróży, odkryć i kolejnych wspólnych wypraw. To była podróż, którą zapamiętamy na długo!