W dniach 24.05-26.05 klasa 1e wraz z wychowawczynią M. Kimulą i panią B. Jachną-Delugą miała przyjemność uczestniczyć w wycieczce do Trójmiasta. Humory dopisywały nam od razu po wyjeździe z Wyszkowa, skutkowało to wesołą i szybką drogą do stolicy Pomorza. Dotarliśmy do hostelu, który znajdował się w samym centrum Gdańska i idealnie oddawał klimat całego miasta. Za naszymi oknami rozciągał się widok na Motławę i Starówkę. Po szybkim zakwaterowaniu, udaliśmy się na spacer do Muzeum Narodowego w Gdańsku, aby przyjrzeć się historii obrazu, noszącego nazwę ,,Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga i przy okazji powtórzyć to zagadnienie do sprawdzianu ;)). Później przyszedł czas na chwilę zabawy i ciekawą lekcję fizyki. Dotarliśmy do Muzeum Iluzji w Gdańsku, gdzie nieźle zakręciło nam się w głowie. Troszkę zmęczeni, ale również głodni kolejnych wrażeń, wyruszyliśmy w drogę, w celu znalezienia idealnego miejsca na obiad. Całe szczęście, że misja zakończyła się sukcesem. Całe szczęście, bo niespodzianką na koniec dnia była dość wymagająca, ale świetna gra miejska. Jej uczestnicy mogli wyćwiczyć do perfekcji, pracę w grupach oraz orientację w terenie. Wszystkim poszło świetnie. Po tym, padliśmy. Nazajutrz, zwiedzanie zaczęliśmy od Europejskiego Centrum Solidarności. Nasza pani przewodnik przybliżyła nam historię powstania tego budynku oraz opowiedziała ciekawe i zaskakujące historie, które miały miejsce na pobliskich terenach. W ECS znajdowały się liczne interaktywne wystawy, które w prosty i przystępny sposób przedstawiały losy osobowości, którym zawdzięczamy, jako Polacy, wiele przełomów w polskiej polityce i gospodarce. Historie te zaciekawiły nawet tych, którzy nie są miłośnikami historii współczesnej. Następnie wybraliśmy się na spacer do Bazyliki Mariackiej, w której mieliśmy okazję zobaczyć prezentację średniowiecznego zegara. Poznaliśmy historię powstania tego zabytku. Przybliżyła ją nam pani przewodnik oraz film, który mieliśmy przyjemność zobaczyć w podziemiach bazyliki. Po krótkiej przerwie, wyruszyliśmy w rejs na historyczne Westerplatte, miejsce, w którym toczyły się walki o nasz kraj. Wyprawa ta skłoniła nas do wielu refleksji i przemyśleń. Przy okazji zwiedzania wartowni oraz ruin zrobiliśmy pokaźny spacer. Powrót do Gdańska był pełen atrakcji, na swojej drodze spotkaliśmy wilka morskiego, który nauczył nas kilku szant i zachęcił do wspólnej celebracji rejsu. Dla wiernych fanów miał upominek w postaci płyty, którą oczywiście dostaliśmy ;)  Przyszedł też czas na próbowanie lokalnych przysmaków oraz odwiedzenie popularnych restauracji. Przy zachodzie słońca, udaliśmy się na wieczorny, klimatyczny spacer, na którym toczyliśmy ze sobą wiele ciekawych rozmów, które kontynuowane były również, w towarzystwie herbatki, po powrocie do hotelu. Trzeciego dnia, rankiem, wyjechaliśmy zobaczyć Archikatedrę Gdańską w Oliwię i wysłuchać koncertu, który miał miejsce w jej wnętrzu. Obok kościoła znajdował się również ogród w stylu japońskim, czyli prawdziwy raj dla klasy biologicznej. Gdyby wrażeń było mało, w tym intensywnym dniu, zdążyliśmy też odwiedzić Sopot i słynne molo. Nie mogło zabraknąć plaży! Popołudniu udaliśmy się w drogę powrotną i bez przeszkód dotarliśmy do naszego Wyszkowa. Podczas wyjazdu, rzucił nam się w oczy wielki talent organizowania wycieczek, który posiada nasza Pani wychowawczyni. Nikt nie mógł zrobić tego lepiej! Każdy aspekt dopracowany był na 100%. Podziękowania kierujemy również w stronę Pani Bożeny Jachny-Delugi, która zdecydowała się udać z nami na nadmorską przygodę. Jako klasa jesteśmy wdzięczni za możliwość uczestnictwa w tym wyjeździe i nie możemy doczekać się kolejnych.