W słoneczny czwartek, 17 marca, nasza klasa (2a) wraz z wychowawczynią, p. Marzeną Delugą, wybrała się na wycieczkę do położonego niedaleko od Wyszkowa Pułtuska. Celem naszej wyprawy był udział w rozprawie sądowej Sądzie Rejonowym, wcześniej jednak zaplanowaliśmy zwiedzanie jednego z najstarszych miast Mazowsza. Ponieważ kilkoro z nas pochodzi z Pułtuska lub okolic, więc postanowiliśmy sami wejść w role przewodników. Kolejno opowiadaliśmy o najdłuższym w Europie rynku, kamienicy, w której zatrzymał się Napoleon, Bazylice zbudowanej na średniowiecznych fundamentach i malowniczym parku nad kanałem pozwalającym nazywać Pułtusk Wenecją Północy. Godzinna przechadzka minęła nam bardzo szybkoJ Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Regionalnego. Nie każdy wie, że wykopaliska z XX wieku odkryły wiele artefaktów z przeszłości i pozwoliły zrekonstruować średniowieczny gród. Z naszej perspektywy zabudowa trochę przypominała znacznie starszy Biskupin. Miasto jest też upamiętnione na kartach powieści H. Sienkiewicza i W. Gomulickiego. Po wyjściu z Muzeum Regionalnego skierowaliśmy swoje kroki do sądu, czekała już tam na nas mama kolegi, która zorganizowała wejście do instytucji. Niestety, powodu niestawienia się oskarżonego na sali rozpraw mogliśmy tylko wysłuchać odczytanego aktu oskarżenia i wygłoszonego stanowiska świadka zdarzenia. Nie ma jednak tego złego … absencja oskarżonego pozwoliła nam więcej czasu poświęcić na zwiedzanie zakamarków sądu oraz rozmowę o pracy w wymiarze sprawiedliwości z sympatyczną panią sędzią. Ostatnim zwiedzanym przez nas obiektem był Dom Polonii, zobaczyliśmy tam m.in. zbrojownię, salę reprezentacyjną z portretem pani Walewskiej i weszliśmy na wieżę, z której Napoleon spoglądał na pole bitwy pod PopławamiJ Do Wyszkowa wróciliśmy zmęczeni, ale usatysfakcjonowani wyjazdem.

Przewodnikami wycieczki po Pułtusku byli: Zuzanna Frągnowska, Jakub Górecki i Konrad Grącki, autor tekstu