Dwunastego czerwca, w godzinach porannych, kl.1A oraz 1G pod opieką p. Agnieszki Bajkowskiej , p. Bożeny Delugi –Jachna oraz księdza Alberta Lubaka  wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Westerplatte. Tam spotkaliśmy się z przewodnikiem, który wdrożył nas w historię tego miejsca. Następnie dotarliśmy do Głównego Miasta w Gdańsku, gdzie przemierzając urokliwe uliczki, zawitaliśmy w progach Bazyliki Mariackiej Wniebowzięcia NMP. Zobaczyliśmy Złotą Bramę i Ratusz Głównego Miasta. Nasz spacer Drogą Królewską zakończyliśmy przy Fontannie Neptuna.

Drugiego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy do Muzeum II Wojny Światowej. Każda sala była tak naprawdę osobną częścią – poruszane były zarówno tematy polityczne, związane z terrorem, jaki został wprowadzony przez okupantów, jak i przedstawione zostało cierpienie zwykłych ludzi, ich życie przed i w trakcie wojny. Niesamowite wrażenie robiła ogromna liczba eksponatów. Odwiedziliśmy także Gdynię, zachodząc do Oceanarium, po czym udaliśmy się na Skwer Kościuszki. Wieczorem, po kolacji, poszliśmy wszyscy spacerem nad morze, gdzie mogliśmy odpocząć i wsłuchać się w szum morza.

Trzeciego dnia, po wykwaterowaniu z hotelu, zajechaliśmy do Muzeum Stutthof w Sztutowie. Zwiedzając teren dawnego obozu koncentracyjnego, mieliśmy okazję wysłuchać cennej lekcji historii, związanej z tym miejscem. Podczas pobytu w Sztutowie, mogliśmy zobaczyć i odczuć ogrom cierpienia i tragedii dawnych skazańców.

Nadszedł czas na powrót. Zmęczeni, ale radośni, wróciliśmy do Wyszkowa.